onsdag 14. mai 2008

Klokken slår...

..tiden går. Og den går ganske så fort.

Det er egentlig ikke så stor forskjell her siden sist jeg skrev.
Er fortsatt veldig veldig trøtt. Kan sove når som helst på dagen, men om natten er det akkurat som det har vridd seg helt om.

Det har vært veldig varme dager her den siste tiden, og det gjør en også sliten.
Jeg føler meg flink da. Fra fredag til mandag gikk vi tur hver eneste dag. Fredag gikk jeg til og med to turer. :) Veldig slitsomt å bare gå inne med ungene etter barnehagedag, så vi gikk tur bort på lekeplassen, og til butikken for å kjøpe is.
Genialt med den nye søskenvognen! (kjøpte en phil&teds, kan bruke den både som singel og søskenvogn)
Etter is, lek i sandkassen og frisk luft så var jo ungene så blide at.
Mandag ville ikke storesøster på tur lenger da, da hadde hun fått nok. Hehe.

I dag tok jeg jentene fri fra barnehagen. Familie er kommet fra andre kanten av landet, og da måtte vi jo finne på noe. Så vi var på lekeland i dag. God trim å klatre opp i de stativene,
men også vanvittig slitsomt. Er helt gåen nå. Ungene har storkost seg da. Syns isboksen er litt for lav der, storesøster prøvde å forsyne seg med is flere ganger. :p
Tar de fri i morgen også. Da går vi i åpen barnehage for å feire 17.mai.
Vi får jo ikke feiret "normal" 17.mai i år, så da var det en fin mulighet. :)

På fredag skal vi til svigers for å se kamp og grille om det er vær til det. Blir nok kjekt :)

Ellers gleder vi oss bare til bryllupet på lørdag.
Jeg får æren av å pakke opp gavene, og det blir gøy. Gaveoppakking er jo kjempekjekt, selv om det ikke er til meg selv. :)
En til skal hjelpe da, så jeg blir ikke alene heldigvis. Hehe.

Så det er en travel uke. Kommer nok til å kjenne det uken etter ja!

Har vært å bestilt meg legetime også. Sykemeldingen går ut siste mai, og jeg tror jeg skal ta juni også. Deretter kan jeg jo ikke være sykemeldt mer, så må snakke med legen om hva han syns jeg kan gjøre videre. Er litt spent da, har ikke vært hos fastlegen siden han henviste meg til haukeland ang kulen. (har vært med ungene da, men da ser han jo ikke på min journal)

Storesøster blir med samtidig, fikk legetime til henne også for å høre om at tror hun har allergi. Typisk er det om hun er helt fin når vi skal der.
Håper ikke det blir for forstyrrende å ha henne med når jeg skal snakke med legen om mine alternativer videre, men hadde nok vært verre om det var lillesøster. Storesøster skjønner i det minste om jeg ber henne vente litt.
Ang øynene hennes så er jeg så usikker. Trodde jo det var øyebetennelse, men dråpene vi fikk hjalp aldri. Hun er ikke ille hver dag, men når hun er det så er hun rød, væskende og har masse puss på øyet. Hun klør ikke da, og er ikke tett i nesen.
Lillesøster er innimellom rød, og har en del puss, men ikke like mye som storesøster.
Legger inn et par bilder, kanskje noen kjenner igjen og kan gi meg tips om hva det kan være? Bildene er litt utydelige dessverre, ungen står jo ikke i ro! Hehe. (Se bort ifra smokken da, vi jobber med å få den vekk)




Her er hun senere samme dag. Da var det plutselig ikke noen antydning til rødt øye.


De vil vel neppe teste henne uansett, før hun er eldre.
Har prøvd å følge med om det er verre noen steder enn andre, men det er det ikke.


Ellers vil jeg bare takke for kommentaren jeg fikk med tips om det trøtthetssyndomet.
Slik jeg leser det så er det akkurat slik jeg har det nå. Leste at 3 av 10 som har hatt kreft kunne få det kronisk. Håper ikke det gjelder meg!

Ja, jeg vil vel egentlig takke for alle kommentarene generellt! Hjelper meg veldig mye, det må dere vite. :)
Veldig kjekt å se alle som bryr seg. :klem:

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vil bare ønske deg og dine en flott nasjonaldag!! Selv om den ikke blir helt som "normalt". Kos deg i bryllup og med pakkeåpning!

Håper du snart fyker rundt, full av energi!

*klem*

Anonym sa...

Ha en flott helg!

Ang. øynene så aner jeg ikke. Om det er betennelse så husk å skifte putetrekker hver dag (dere gjør sikkert det)

Elelrs så er det den vanlige *klemmer*

Lise sa...

Takk for en koselig helg. Det var kjempekjekt å se deg og dine igjen. *klem*

Anonym sa...

Hvordan går det med deg/dere nå da? Bilde nr 2, av storesøster var helt fantastisk nydelig. =)
Tenker på deg ofte!

Anonym sa...

Hei :) ikke vært her inne på ei stund nå! Så trist og lese at du er så trøtt og sliten! Klem! Håper det går over!! Skjønner det kan være frustrerende overfor familei og venner når de ikke skjønner hvordan du har det.

Det med øynene er jeg ikke sikker på altså, det har vel gått over nå? Sebastian har jo slete med allergi i alle de år. Det har alltid slått seg på øynene, men det har ikke kommet sånn puss som jeg såg på det ene bildet av storesøster i hvertfall. Ofte har det kommet et ekstra lag over det kvite om du skjønner, men helt blankt. Hovne øyner og posete under, og røde. Pollen allergi (og annen allergi) er noe dritt så håpe det ikke er det!

Håper dere har ei fin helg da!! Klem karina!!

Anonym sa...

Hei :)

Jeg har selv slike øyne som døttrene dine (er 24år). Dette er allergi hos meg, og hjelper godt med øyedråper om dagen.
På natten er det viktig med en støv fritt rom (selvom det er pollen jeg reagerer på) og vask av dyner og puter.
Til min minste snuppe har vi fått midd trekk gjennom NAV nettopp pga allergi. Og jo - allergi KAN påvises FØR 4 år.
Snuppa mi er nettopp blitt 3år, og prikketesten gav på henne utslag. Men derimot blodprøvene gav ingen utslag.
Be om en prikketest på jentene dine, og få legen til å henvise til barneavdelingen der dere bort. De har større erfaring med slikt.

Vi har ihvertfall fått kjempe hjelp mot både astmaen og allergien til Snuppa som hun har hatt siden hun var 11mnd.