fredag 30. mai 2008

En lykkelig dag.

Sist jeg var hos sosionomen, så søkte jeg på 2 legater til.
For de som ikke vet hva det er, så har kreftforeningen mange legater som økonomisk støtte til kreftrammende.
Fikk en del støtte i fjor, og søkte i år igjen.

Søkte på et som handlet om for de som er kreftrammet med barn under 3 år. Derfra fikk vi et firesifret tall, selv om vi søkte etter fristen. Det kom så godt med.
Og i dag fikk vi brev fra det andre legatet. Jeg fikk sjokk!
Vil ikke si summen, men det var 5sifret! Det kommer sååå godt med akkurat nå! Vi har hatt utrolig mange utgifter denne mnd, og hadde det ikke vært for feriepengene så hadde vi hatt det trangt. Og så kommer dette.
Skal sette av mesteparten til ferien vår.
(Hehe. Det virker som vi har fått mye mer enn det vi har. Men det er allikevel mye for oss :) )

Ellers var jeg veldig trøtt i dag. Var fotografering i barnehagen i dag, så storesøster måtte være der tidlig. Skulle sette klokken på 07, men i morges så jeg at jeg hadde sovnet før jeg slo den på. Så den ringte 0730. Der lå storesøster rett ved siden av meg. Jeg har ikke enset at hun hadde kommet inn engang. Hehe.
Fikk ungene opp og sendt dem i barnehagen. Gruppefotograferingen hadde gått fint, men storesøster nektet å ta singelbilde! De hadde prøvd 4 ganger, og hadde selv hentet venninnen min som jobber der for å få henne til å prøve, men nei... Venninnen min tror at det er pga de sendte henne ned med en vikar at hun steilet sånn til å begynne med. En vikar som bare har vært der et par dager.
På mandag er det lillesøsters tur, og da skal også søskenfotografering tas. Så da blir jeg nok med på singelfotograferingen, så får vi se om det går bedre da. :)
Jeg har merket med storesøster at det er veldig viktig å snakke med henne på en klar og tydelig måte, før ting skjer. Forklare. Det har jeg merket at barnehagen ikke er så flink med. Om jakken skal av og hun ikke vil, så prøver de å bare ta av henne jakken. I stedet kan de forklare at nå er det blitt så varmt ute, at vi må ta jakken av, så kan hun få den på igjen om det blir kaldt. Da går det straks lettere.


Jeg måtte sove litt da de var i barnehagen i dag. Klarte ikke holde meg våken.
Var litt ekkelt, for jeg halvsov bare, også drømte jeg at jeg kjørte bil.
Det ble da til at jeg kjørte bil og halvsov. Drømte at jeg kjørte, og skvatt hele tiden av at jeg duppet. Plutselig var jeg på vei ned bakken her hos oss, og hadde sovnet. Så kom det bil imot, og jeg hadde ikke bena på pedalene engang! Klarte å svinge unna bilen, men så plutselig stod det en dame og en gutt midt i veien på rulleskøyter. Da rakk jeg akkurat å finne bremsepedalen. Våknet jo opp anpusten.
Kan ikke si at jeg sov så godt nei.

Ellers har jeg vært på trygdekontoret i dag, og traff en langt mer hyggeligere dame enn jeg har truffet tidligere! Det var kjekt :)
Fikk levert attføringsøknaden, og noen fler kjørelapper fra strålingen.
Skulle jo ha sendt attføringsøknaden allerede tirsdag, men jeg har bare ikke hatt noe som helst av krefter denne uken. Nå var det gått så lang tid at det var bedre å gå innom med den enn å sende den.
På tirsdag er det tilbake til legen og skrive legeerklæring.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på om jeg får attføring da. Dersom jeg ikke kommer inn på skole. Får vel prøve å få meg praksis plass et sted, men da kunne jeg jo likegjerne ha jobbet liksom.



Takk for kommentar om øynene deres. Jeg skal spørre legen igjen på tirsdag :)

8 kommentarer:

Lise sa...

Gratulerer! Så kjekt! :)

Anonym sa...

Klart pengene kommer godt med etter en sånn tøff periode. Unner deg hver eneste krone!! =)=)

Husk at det er ditt ansvar å gi beskjed til barnehagen om du er misfornøyd. Eneste måten de kan bli bedre på ;) Selv om de bør vite hvordan de skal snakke til barn.. Lykke til med fotograferingen =)

Lykketrollet sa...

Til anonym.

Er mye jeg har tatt opp med barnehagen, men det blir bare misforstått. Jeg har sagt flere ganger hvordan de kan snakke med henne for at ting går enklere, men allikevel så er det samme neste gang.

Gir jeg beskjed om å ta av genseren om det er varmt, så tolker de det som om at de bare skal gå bort til henne og ta av genseren, selv om hun protesterer. De har bare begunnet det med at mamma sa det.
Det blir helt feil syns jeg.
Jeg har sagt at de må forklare, og gi henne valg om det ikke nytter. Skal genseren av kan de feks gi henne valg om hun skal ta den av selv eller de hjelpe. Da velger hun, og genseren går av uten protest.

Jeg kommer nok til å nevne det mange ganger igjen til de, men tror neppe det noen gang når helt inn.

Anonym sa...

Så flott! Kan tenke meg det er godt med ekstra penger i ei trang tid! Unner deg virkelig det!

Anonym sa...

Gratulerer med støtten!!! Kjempe bra!

*klem*

Anonym sa...

Gratulerer med pengane!
Eg skreiv ein kommentar til deg her for ei stund sidan, men den finn eg ikkje igjen.
Får gjenta det eg skreiv:
Kunne godt tenke meg å treffast ei helg! F.eks leiketreff på leikeplassen i borettslaget vårt. Kan ta med litt bollar og saft og så kan ungane leike.
Berre ta kontakt viss du er interessert!
Klem frå Jannicke

Anonym sa...

Hei! Så utrolig bra at dere fikk såpass med støtte økonomsik nå da! passer fint nå som ferien kommer! :) da trenger en litt penger ja!

Håper dere har det bra! Flotte bilder av barna!

Klem karina!

Anonym sa...

Sterkt å lese bloggen din! Ønsker deg helbredelse og god helse!

Herlige barn!!!!

klem.