torsdag 20. mars 2008

Syk...

Jepp, det er jeg!

Skrev i forrige innlegg at jeg var veldig forkjølet med vond hals, og mye hoste.
De valgte jo å gi kuren allikevel.

Vel, jeg ble bare verre og verre. Hostet mer og mer.
På søndag kveld og mandag var det skikkelig ille, da var vi strendet på hytten og jeg hadde glemt alle medisinene mine.
Frøs og frøs på kveldstid og hadde skikkelig vondt for å puste. Hodepinen satt som støpt og var helt potte tett i hodet.
På mandag fikk vi kjøpt ibux og hostedempende, så jeg kom meg litt med det da.
I går kom vi hjem og jeg hadde ikke noen antydning til å være bedre.
I tillegg fikk jeg øyebetennelse av jentene.

Lillesøster var også syk. Hoste har hun hatt siden forrige helg, men på fra søndag av ble hun varm og slapp. Satt mye på fanget og sov skikkelig urolig.
Fikk 2 nye tenner i helgen, så vi tenkte det kanskje var det som plaget henne.
Hun heller ble ikke bedre. Hostet til hun brakk seg flere ganger og våknet ofte om natten pga hosten sin.
I går da vi kom hjem fikk jeg målt henne (hadde jo med verken tempmåler eller febernedsettende) og hun hadde 38,5 i feber. Hun blir helt slått ut når hun når 38 grader, så ikke rart hun var så slapp.
I dag våknet hun skikkelig hes, klarer nesten ikke gråte.

Så det ble legevakten på oss to.
Kom der tiiiiidlig, bare 1 foran oss egentlig. Men været var surt så vi ventet i bilen på at de skulle åpne dørene, så da kom det såklart noen foran oss. Jeg kunne ikke stå ute i snøstorm og vente med syk unge.
Kom inn etter ca 1 time. Lillesøster var så slapp så slapp. Bare sov på fanget mitt.
Da vi skulle i skranken satte jeg lillesøster oppå mens jeg snakket med "skrankedamen". Da la hun hodet ned mellom bena og prøvde å sove, så det var helt tydelig at hun ikke er frisk.

Kom inn til legen, og han kunne ikke se så mye antydninger, men han trodde lillesøster hadde begynnende lungebetennelse. Så det ble penicillinkur på henne.
På meg fikk jeg egentlig ikke vite hva han trodde jeg hadde. Spurte meg om jeg hadde hatt lungebetennelse før, men han sa ikke noe særlig mer. Fikk nå penicillin jeg også, så nå håper jeg vi blir bedre!

Er i tillegg mye alene med ungene i påsken. Ikke fullt så kjekt.
Men det har nå gått sålangt, og er vi på bedringens vei så går vel resten også.

Gleder meg virkelig til å bli frisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huff så kjedelig dere har blitt syk da! :( Håper AB funker bra på dere begge!!)

Jeg er så glad på dine sine vegner altså!! Jippi!! Endelig ferdig med all giften!! :)


Masse god bedring til dere!! Klem!

Anonym sa...

Så kjedelig å ha det slik i påsken. Håper dere er bra nå.

*klemmer*