torsdag 13. mars 2008

Jeg er ferdig med cellegift!!!

I dag fikk jeg min aller siste kur!
Det er så vidunderlig, så fantastisk!

Er helt utrolig at jeg har komt meg SÅ bra igjennom dette.
Ikke spydd en eneste gang, verken av cellegiften eller de 3 omgangsykene vi har hatt på toppen av det hele.
Når jeg tenker tilbake så har tiden gått superfort, og jeg husker som i går at jeg fikk diagnosen.

Da var lillesøster bare 3 måneder gammel, så liten og jeg var livredd for hva som skulle skje.
Da jeg leste om diagnosen ble jeg svært beroliget da. Over 90% overlevelsesprosent, og legen som sa at det i grunn er den beste kreften man kan få.
Nå har hun jo i tillegg SAGT at jeg blir frisk.

På den tid så jeg utrolig mørkt på tiden fremover. Ville ikke være ferdig før lille babyen min var ett år. ETT år. Det er lenge til det, når man bare nettopp har født!
Det neste jeg var redd for var å gå glipp av mye i babytiden hennes. Det skjedde jo heller ikke, og jeg har fått med meg det aller meste.
Har vel i grunn oppført meg som en helt frisk person, og folk har trodd at jeg har vært bedre enn jeg har vært.
Utseende messig ble jeg jo veldig synlig syk rundt jul, da hårvekst og det meste forsvant. (bortsett fra på toppen av hodet. Der har jeg beholdt håret hele veien! Men det er tynt, og jeg går med lue ute)

Nå kan jeg bare vente på at alt kommer tilbake. Det tar nok ikke lange tiden.
Der jeg mistet håret på hodet er det vokst ut 4 cm allerede.

Nå skal jeg bare vente på strålingen, og så er jeg "fri"!
Tenk det!

Skal bare nyyyyte våren og forsommeren!

Har sagt meg sykemeldt ut mai, men tror jeg skal ta juni også.

Selve kuren i dag gikk som normalt. Noe mer uggen enn vanlig, men det gikk greit.
Jeg er syk også, svært forkjølet med potte tett nese, veldig vond hals. Både hoster og nyser mye. Men blodverdiene i går var bedre enn de pleier, så kur ble det heldigvis!

Det er bare så fantastisk, og jeg er så glad!

5 kommentarer:

Anonym sa...

GRATULERER!

Så herlig da, ja dette blir en flott vår for deg. Gleder meg veldig med deg.

Håper du får feira litt nå da:-)

Klem Toril

Anonym sa...

GRATULERER!
Godt å se at du har kommet i mål. Det er deg vel undt. Ønsker deg god bedring nå.
Klem fra Mathias sin mamma.

Anonym sa...

GRATULERER SÅ MYE!! Unner deg dette av hele hjertet!! Gleder meg til å se deg frisk :-) Ta deg en ekstra måned du, og bare kos deg med jenetene dine!!

*klem*

Anonym sa...

*hurra*

Anonym sa...

GRATULRER!!
Så deilig det må være å komme i mål! Koooos deg masse med vår og sommer med jentene dine!