lørdag 24. november 2007

Kur 4B (8.kur)

Jeg fikk kur 4B forrige tirsdag, den 20.november.
All "forarbeid" gikk heldigvis fint denne gang, som innsetting av veneflon.
Snakket med legen ang saltvann/glukose, som jeg fikk tips i en kommentar.
Legen hadde aldri hørt at dette gikk an, men undersøkte det og fant ut at det var en mulighet. Men ved glukose kunne det være mer lokal irritasjon, man kan få for høyt blodsukker, og hun kunne ikke gi meg noen svar på hvordan det ville gå siden hun ikke har erfaring.
Så jeg fikk også denne kuren med saltvann, og jeg hater det!!

Kuren startet kl 11 denne gang.
Kom en dame ved siden av meg som skulle ha sin 2.kur, samme diagnose.
Jippi, tenkte jeg, endelig kan jeg kanskje få kontakt med noen andre. Men hun var ikke så snakkesalig, selv om sykepleierene prøvde.
Går det like bra for henne som for meg, så ser jeg henne nok igjen der. Håper vi kan få kontakt etterhvert. Kjenner det hadde vært kjempeflott å ha kontakt med andre i samme situasjon, noen å snakke med som "forstår".

Kuren gikk ganske kjapt denne gang, og jeg var ferdig litt før 14.
Gikk hjem uten noen kvalme, og følte meg ganskje så fin.
Svigers som hadde ungene hadde besøk av en familie med 3 barn, så der var det full rulle hele dagen. Kan ikke skjønne at jeg orket å være der etter kuren, men var allikevel kjekt å sosialisere seg.

Dagene etter kuren har gått veldig fint.
Mye plaget med mageknip, spesielt om natten. Men ingen oppkast.

I dag, 4 dager etter kur, så er jeg ganske uggen. Mer uggen i dag enn jeg har vært de andre dagene.
Merker at det følger psyken min. Er jeg glad en dag har jeg mindre plager enn om jeg er litt deppa en dag. Uavhengig av hvor lenge det er siden kur.
Litt merkelig hvor stor kontroll psyken har over en.

På torsdag skal jeg ha ny CT, og da kommer det avgjørende svaret.
Jeg håper så inderlig på 12 kurer.

Men uansett, så er jeg halvveis!!
Fortsetter det å gå like bra videre som det har gjort hittil, så skal jeg klare meg helt fint gjennom resten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Krysser fingrene for at ct resultatene går i din favør.

Anonym sa...

Dette kommer til å gå flott! Håper du får kontakt med andre i samme situasjon. Alltid godt å prate med noen som forstår en.
STÅ PÅ!

Klem
Perper

Anonym sa...

Er bare innom å leser og ønsker deg masse lykke til videre. Skal sende mange gode tanker og håpe på at du får de resultatene du ønsker!!

Klem fra Haci

Anonym sa...

Så bra at du holder motet oppe. :-)

Ida sa...

I dag er det Torsdag. Håper CTen viser positive ting!! Lykke til videre, og takk for at jeg får lese :-)