torsdag 29. november 2007

CT i dag!

Da er CT unnagjort.
Den som er avgjørende for resten av min behandling.

Hadde time 0830, så måtte opp 0530 for å begynne å drikke kontrast.
Jeg skjønner det ikke, jeg har fått den kontrasten som ikke smaker noenting, etter å ikke ha fått ned de to andre.
Smaker KUN saft, allikevel brekker jeg meg til den store gullmedalje.
Skulle drikke 8 glass, ett hver halvtime. På det nest siste glasset begynte jeg å kaste opp, så jeg gav meg - for å beholde det jeg hadde fått ned.

CTen gikk veldig fint. Fikk en veldig hyggelig dame denne gang, som kunne sakene sine. Innsetting av veneflon gjorde ikke vondt! Til tross for at jeg ikke hadde på emlakrem.

Litt over 9 var jeg ferdig med å ta bilder og vente de 15 min etterpå pga kontrasten. (de skal være sikker på at det ikke er reaksjon. Laaaange 15 min!)

Gikk opp på kreftavd, selv om jeg ikke hadde fått noen beskjed om det.
Joda, legen ville snakke med meg, men han hadde ikke tid før tidligst kl 10! *oppgitt*
Jeg gir meg ikke så lett, og maste og maste. Endte opp med en lett irritert lege, og jeg gav opp. DA kom han på at han kunne jo spørre om den andre legen hadde tid. Mannfolk trenger å lære seg å tenke kjappere!
Joda, andre legen hadde tid hun. Hurra!!

Alt var fint. Hun kunne ikke finne noen grunn til mageknipene mine, ellers var alt OK.
Vekten min er HELT lik som for 4 uker siden.
Så var hun spent på blodprøvesvarene mine. Blodprøver? Jeg hadde da ikke tatt noen blodprøver, ikke hadde jeg fått beskjed om det heller. Neivel, da skulle jeg vel ikke ta.
Også påsto hun at jeg skulle ha kur i morgen. Snakk om å ha peiling. Det er 9 dager siden min forrige kur. Det MÅ være 14 dager mellom.
Skulle da tro at en lege på kreftavd visste dette.

Litt over 10 var jeg ute igjen fra sykehuset.
Tør ikke tenke på hvor lenge jeg måtte ha blitt dersom jeg skulle vente på han andre.

Nå er jeg veldig, veldig spent.
Men også veldig redd.
Vil jeg takle svaret?
Hva om jeg må ha 16 kurer? Kommer til å knekke sammen.

Men før jeg får svar har vi en travel helg.
Eldstejenta er TO år i morgen!
Vi skal ha familiebesøk.
Jeg trodde ikke hun visste hva bursdag var, men da jeg sa hun har bursdag i morgen, så var det første hun sa; Kake???
Hun har nok skjønt ja.. hehe.

Kommer til å bli en kjempekjekk helg!


Håper ikke legen ringer i morgen med resultatet av CTen. Er så redd for at det kan ødelegge helgen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke, lykke til! Håper du ikke trenger 16 kurer.

Anonym sa...

Håper du får ei flott helg! Og gratulerer med en toåring i huset :)
Krysser (fortsatt) fingrene for positive svar på mandag!

Haci

Anonym sa...

Hei, har fulgt med bloggen din en stund, men første gang jeg gir lyd fra meg:) Ville bare gratulere med stor frøken idag:)
Lykke til videre og tusen takk for at jeg får lese om kampen din.
Ingrid

Anonym sa...

Krysser fingre og tær for at CT´n viser gode resultater!!! Har begynt å grue meg litt for den jeg skal ha neste uke, men vi SKAL BARE HA 12 KURER!!! Dette skal vi klare!

Gratulerer med eldstejenta! Ha ei fin helg!

Anonym sa...

Lykke til med kampen mot kreften, du virker som en tøff jente, så dette skal du nok klare :)
Vil også gratulere med 2åringen, nydelig lita jente!

www.hjerterom.abcblogg.no