lørdag 26. april 2008

Tredje stråleuke over

Da var denne uken gått også. Tiden går fort!

Halsen min er noe bedre, men kun fordi vondtene har flyttet seg litt lenger ned.
Tidligere hadde jeg vondt akkurat i svelget, det var forferdelig.
Nå klarer jeg å spise mat, så lenge jeg tar pittesmå biter. Det går så tregt at det er nesten kjedelig å spise. Hehe.

Hadde time til overlegen på onsdag som var. Det var vel egentlig bare samtale. Hun sjekket ingenting.
Kulene som er igjen kommer til å fortsette å være der. Det er bare arrvev igjen i de.
Strålefeltet går over halve skjoldbrukskjertelen, som gjør at jeg kan utvikle lavt stoffskifte. Det går også over et par blodkarer til hjertet, men ikke over selve hjertet. Vet ikke helt hva det kunne føre til.
Fikk ny time 15.august. Det er lenge til det!

Jeg nevnte litt om jobb. Jeg vil være sykemeldt til juni, og så gå over til rehabiliteringspenger, mest sannsynlig.
Hun mente at jeg ville klare å gå ut i 100% med en gang, dvs august.
Jeg syns det høres voldsomt ut. Gå rett ut i full jobb??
Jeg vil i tillegg være alene med jentene fra august av. Kommer til å slite meg ut!
Får vel gå til fastlegen når den tid kommer, å høre om jeg kan få gradert sykemelding til å begynne med. Vil da ha knapt 3 mnd å komme meg på. Syns det høres mest fornuftig ut å begynne forsiktig.
Får ta det når den tid kommer. Det KAN jo være jeg er i tipp topp stand igjen, men det kan og være motsatt.
Skal ihvertfall prøve å komme meg ut på turer og litt sånn i sommer. :)


Ellers har jeg begynt å strikke litt.
Begynte på en genser til storesøster på onsdag. Kommet ganske langt syns jeg. Har strikket opp til ermene, og snart ferdig med ene armen. Var jo nesten litt gøy. :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Da er du vel snart ferdig med strålingen også..?

Godt du får i deg mat nå, kjipt at det går sent, men så lenge du får mat i deg hvertfall.

100% jobb med en gang hørtes vel hardt ut ja, sikkert nok med 50-60% en mnd og to.

*klemmer*

Anonym sa...

Hei!! :)
Huff, så dumt du har fått så vondt i halsen! Det hørtes helt grusomt ut! Hvor mange strålinger har du igjen nå?
Lekker bil dere har fått dere da!! :) God plass såg det ut som ja!!
Håper du får igjen kreftene kjapt slik du virkelig kan nyyyte sommeren og hente masse energi til høsten kommer! Men jeg hadde nokk satset på og startet i gradert sykmelding og jobbet meg oppover ja!! Du har jo tross alt gått gjennom en hard behandling, og hatt en alvorlig sykdom!!

Håper dere ellers har det bra, og at småjentene er friske fra den øyebetennelsen!
Mange klemmer fra Karina!!