lørdag 27. oktober 2007

Kur 3B

Da klarer jeg endelig å skrive om forrige kur.
Har ikke fått oppdatert da jeg blir så uvel av å tenke og skrive om det. Blir det fortsatt, men ikke i like stor grad.

Det begynner å bli slitsomt dette. Jeg blir mer og mer følsom ovenfor smerte. Det gjør uendelig vondt å få lagt inn veneflon. Spesielt når blodåren sprekker, som den nå har gjort for andre gang.

Har blitt spurt om jeg vil få lagt inn veneport, en knapp som ligger under huden og inn i en blodåre.
Jeg vil i grunnen det, men kroppen min er så elendig på å gro sammen, at arrene ser forferdelig ut. Legger jeg inn veneport, vil jeg få to arr til, som vil være meget synlige.
Jeg er kanskje halvveis nå, så håper jeg overlever de resterende kurene med vanlig veneflon.
Sykepleieren min foreslo bedøvelseskrem, så kanskje jeg skal forsøke det neste gang.

Kur 3B gikk som de forrige. Litt mer uggen, og det er ikke noe gøy.
Var ganske kvalm første natten.

Helgen etter kur blir jeg vanvittig slapp, og det er forferdelig.
Man får en følelse av ekstrem utmattelse. Såvidt en orker å sitte oppreist.
Det verste er at jeg ikke engang orker å ha noen av jentene på fanget.

Immunforsvaret mitt var veldig lavt denne gang, og er nok enda lavere til neste kur. Da er det på an igjen med sprøyter for å få det opp igjen.
Forrige gang immunforsvaret mitt var lavt, så ble jeg skrekkelig dårlig etter kur. Endte med innleggelse 2 dager etterpå, og jeg måtte bli natten over.
Dette kan ha kommet av sprøyten jeg fikk, så derfor skal jeg få sprøyte med annet virkestoff neste gang, men må ha flere.
Disse gir vonde kramper i benmargen, så kan ikke si jeg gleder meg.

Tiden mellom kurene går så innmari fort. Jeg blir så trist av å tenke på det.
Er ikke engang kommet meg på bena igjen, mest psykisk, før det er ny kur.
Dette er så slitsomt. Jeg sliter veldig når jeg tenker på hvor lenge jeg egentlig har igjen. Kanskje er jeg ferdig i januar, og da jubler jeg! Men det får jeg ikke vite noenting om før om en mnd. Jeg føler på meg at det blir 16 kurer, altså blir jeg gående til mars.
Vet ikke om jeg har forklart det før, men dersom det er nedgang på neste CT, så vil de gi alle 16 kurene. Dersom det ikke er nedgang, så betyr det at det ikke er svulstvev igjen, og det gies "bare" 12 kurer.
Jeg kjenner jo selv på kulene på halsen at det ikke er noe mer nedgang. Men kjenner jeg legen rett, så vil hun gi alle 16 kurene uansett, bare "for sikkerhets skyld".
Da vet jeg ikke hva jeg gjør altså..... helt til mars. Det er så lenge til!!

Men jeg kommer meg vel igjennom... på et vis.
Må jo det...har ikke mange andre utveier, dersom jeg skal komme meg frisk ut igjen.
*ganske så sliten nå*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ikke lenge til jul nå , Lykke :klem: Dette klarer du :) Kjempesynd at formen er dårligere..

Anonym sa...

Uff, får helt vondt av deg jeg Lykke.
Som Sarelle sier så er det jo ikke lenge til jul, etter det så er det "bare" max 3 mnd igjen.

*klemmer*

Thea_84 sa...

Jeg syns du er så flink, håper håper at du slipper 16 kurer. Stor klem til deg.

Rampejente sa...

jeg er så imponert over deg. skjønner godt at denne tiden er vanskelig og tøff for deg. :klem:

Anonym sa...

Dette høres ikke noe gøy ut. Kjenner en i samme situasjon. Vil bare gi en klem. *pastill*

Anonym sa...

Uff, dette må være kjempetøft. Hold motet oppe, dette går nok fint. Håper du slipper alle 16 kurene.

Klem Perper

Anonym sa...

Har tenkt på deg. Jeg orker ikke lese alle bloggene dine. Siden jeg selv har vært gjennom noenlunde det samme så blir det litt for nært. Blir kvalm bare ved tanken.

Jeg kjenner meg veldig igjen i det lille jeg har lest i bloggen din. Det er uutholdelig. MEN hold ut kjære deg. Du skal bli frisk og dessverre er det tøft, men du kommer dit. Tro det eller ei, men etter dette vil du oppleve å få et helt annet syn på livet. En stor livsnyter.... men det tar tid før du er der.

Du må gjerne sende meg pm om du trenger noen å dele tanker med. Håper at du slipper unna mye angst...

Klem fra Jessica på FP