onsdag 2. juli 2008

Frustrert!

I dag dro jeg ned på NAV kontoret for å høre hvor det blir av den attføringsøknaden.

Han i skranken kunne for det første ikke fatte hvorfor jeg hadde søkt attføring. Hadde legen bedt meg om det? Ville jeg det selv???
Spiller da ingen rolle vel? Jeg har ikke sykemelding lenger og har søkt attføring i stedet for rehab, og legen syns det var en god ide.

Vel, uansett. Den var ikke registert engang. Og hvorfor?
Jo fordi jeg ikke hadde registrert meg som arbeidssøker!!
Hvorfor i huleste har de ikke sagt at jeg må det??
Jeg leverte den søknaden personlig siste uken i mai.
Første uken i juni leverte jeg legeerklæringen personlig.

Etter det har jeg ringt uttallige ganger for å høre hvor den står i køen.
For to uker siden snakket jeg mye med en fyr, som gikk inn på kontoret til saksbehandleren og sjekket, og den lå på toppen av bunken.
Ba meg ringe om 2 uker for da hadde den nok gått i orden.

Ringte forrige uke, de sa den var registert.
Ringte i går, og da fant de den ikke, og lurte på om jeg i det hele tatt hadde søkt.

SÅ mange muligheter til å si til meg at jeg må stå som arbeidssøker når jeg søker om attføring.
Det er jo ikke akkurat som jeg er arbledig heller, jeg bare kan ikke være i den jobben jeg er i.
Står på attføringen at jeg satser på skole høsten08.
Har så og si fått praksisplass også, om jeg ikke kommer inn på skolen.


Og nå vil søknaden ha like lang behandlingstid som om jeg har levert den i dag.
Sykemeldingen min går ut i morgen... :(

Fatter ikke at det kan ha kostet dem så mye bare for å gi meg den informasjonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uff, dette er kjedelig. Men ettersom du faktisk ikke er helt frisk (utmattet), får du ikke lenger sykemelding da? Utrolig synd at NAV ikke fungerer som det skal enda, og det vil nok ta tid. Det er også forståelig, men er så utrolig trist når det går utover klienter (heter det det?) som er avhengig av dem i mellomtiden..

Rebecca

Anonym sa...

Må bare legge til noe; er du frisk nok til å jobbe? Hvis ikke, så kan du jo ikke søke attføring. Og har du søkt skole selv? -hvis ikke du har gjort det i samarbeid med NAV så har du heller ikke rett på attføring(viktig!!). Rehab. har du vel rett på hvis du er i en aktivitet (behandling), og da e jo målet at du blir frisk, men at det tar lenger tid enn 1 år. Så ut i fra det du har skrevet så skjønner heller ikke jeg egentlig hvorfor du har valgt attføring. For attføring krever jo at man er jobbsøker, fordi man er frisk nok til å jobbe, men ikke i den jobben man har. Synes du burde ha et samabeidsmøte med legen din og NAV. Nå kan det hende at jeg ikke har fått med meg alt altså, så skriver det ikke for å være ekkel. Bare prøver å skjønne ;-) Håper dette ordner seg fort for deg!!

Rebecca... igjen..