fredag 4. juli 2008

1 år siden jeg ble sykemeldt

For 1 år siden var jeg på sykehuset for første undersøkelse.
Visste enda ingenting, men begynte jo å ane mer og mer hva det var, bare ikke hvor alvorlig det var.
Uken fra denne dato til jeg fikk diagnosen var det verste med alt!
Tankene fløy, og jeg fryktet såklart det verste.

Legene visste, men sa ingenting. De ville vel ikke si noe før de hadde en sikker diagnose.

6.juli (mener jeg det var) opererte jeg ut en av kulene. Og 10.juli fikk jeg svar.
Et positivt svar egentlig, jeg var jo redd for at det var "verre".
Legen kalte det for en positiv form for lymfekreft, siden det er den folk ble oftest frisk av.

Nå er det bare en mnd til jeg skal på kontroll CT.
Skummelt!



Rebecca; Jeg har søkt attføring fordi planen er nå at jeg komme meg ut i jobb igjen, men jeg kan ikke ha den jobben jeg har. Så det blir jo på en måte omskolering da.
Har søkt skole, og får vel vite innen en ukes tid om jeg får plass.
Hvis ikke har jeg egentlig allerede fått praksisplass i en fantastisk barnehage!
Har også søkt læreplass, og får vel svar derfra også innen kort tid.
Så til høsten så er planen å komme meg ut i abeidslivet igjen, jeg bare kan ikke begynne 100% med en gang. Skjønner?
Kan ikke være sykemeldt lenger fordi jeg har vært sykemeldt 1 år nå.
Var faktisk NAV selv som foreslo for meg at jeg søkte attføring, så er fra dem jeg har fått ideen. :)
En annen (sur en) dame fra NAV mente også at rehabpenger er kun dersom jeg fortsatt er til behandling, og det er jeg jo ikke.
Vet ikke så veldig mye som hva som er rett jeg. Men var i alle fall en navdame som foreslo attføring, og jeg har kommet frem til i samråd med legen at det er det som er best for meg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, skjønner mer nå hvorfor du har søkt det. Håper du får en jobb/eller skoleplass du trives i ihvertfall =)
Kan tenke meg det er rart å tenke på denne tiden for ett år siden. Du har vært sterk, bøyer meg i støvet!

Anonym sa...

Hei, hei :) Joda, noen henger med enda. Har bare vært litt lite kommentering.
Håper alt ordner seg for deg nå! Og at NAV får ut fingern!
Godt å lese at du begynner å bli i litt bedre form!
Ha en fortsatt god sommer :)
Hilsen fra det høye (og i dag; kalde) nord :)

Anonym sa...

Håper du får gjort det du har mest lyst til til høsten.
Er nok litt lurt å ta det litt med ro i starten.