torsdag 14. august 2008

1 år siden starten

Prøvde å skrive i går, men systemet ville ikke samarbeide med meg.


I går var det 1 år siden første cellegiftkur.
Jeg husker det som om det var i går.
Ble lovd at jeg skulle få dra hjem 2 timer etter kurslutt, men da kuren var over ombestemte de seg, og jeg måtte vente 4 timer.
Husker jeg var så frustrert!

I mellomtiden gikk vi på kantinen og spiste verdens dårligste pizza.
Blir fortsatt kvalm om jeg tenker på den.

Jeg fikk delvis viljen min da. Egentlig ville de ha meg der over natten, men det nektet jeg.
Valgte å heller komme opp igjen neste dag.
Ikke kvalm eller dårlig på noen måte, og legen mente at da ville jeg ikke være dårlig i det hele tatt fremover. At første kur var verst. Vel, han hadde ikke rett.

Jeg prøvde å tenke fremover på den tid, at om 1 år vil dette være over, og jeg kan bare se tilbake på det. Det kjentes ut som en evighet til!
Og nå er jeg her, og ser tilbake. Og syns nå at tiden har gått fort!


I morgen er det kontroll. Jeg var til CT på tirsdag, og fikk kjenne på den ekle kvalmen igjen. Sikkert delvis psyke og delvis den kontrasten som må drikkes.
Må si jeg er veldig spent!

Jeg vet egentlig ikke hva jeg føler resultatet er.
Tidligere var jeg helt sikker på at det er tilbake, men nå er jeg usikker. Føltes jo ut som kulen vokste og det kom fler. Men det er ikke vokst noe mer siden jeg sa det. (Var det i mai tro?)
Har en kul rett under kjeven som har vært utenfor strålefeltet om den har vært der hele tiden. Kan ikke huske den, men det var et par kuler jeg plutselig oppdaget som legen sa hadde vært der hele tiden. Hehe.

Begynner å ha det bedre. Blir fortsatt utrolig fort sliten. Når sambo er hjemme så må jeg ned å hvile i 17tiden, da er jeg bare helt kaputt.
Er han på jobb så overlever jeg, men er da helt gåen om kvelden.
Begynner å føle meg litt lykkeligere også, en uvant følelse.

Får bare håpe jeg ikke får en beskjed i morgen som drar meg helt ned igjen...



I dag skal jeg på kino å se Mamma mia med sing-along.
Sånn at en kan synge med på sangene.
En skikkelig feel-good film det der. Gleder meg! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

:krysser: for at alt er flott!

Anonym sa...

Hei!
Snublet over bloggen din ved en tilfeldighet for en god stund siden, og har liksom bare vært nødt til å sjekke om alt står bra til med deg! Har ikke kommentert her før, men jeg har sniktittet.. Vil bare ønske deg lykke til i morgen!!

Unknown sa...

Lykke til på kontroll i dag!

Klem fra Jannicke

Anonym sa...

Lykke til på kontrollen i dag! Håper alt er bra!

Kjempe klemmer fra meg til deg!